Mannsanni. – Assalamualaikum.

https://mannsanni.art.blog/

Advertisement

Buta dan celik.

{ قُل لَّآ أَقُولُ لَكُمۡ عِندِي خَزَآئِنُ ٱللَّهِ وَلَآ أَعۡلَمُ ٱلۡغَيۡبَ وَلَآ أَقُولُ لَكُمۡ إِنِّي مَلَكٌۖ إِنۡ أَتَّبِعُ إِلَّا مَا يُوحَىٰٓ إِلَيَّۚ قُلۡ هَلۡ يَسۡتَوِي ٱلۡأَعۡمَىٰ وَٱلۡبَصِيرُۚ أَفَلَا تَتَفَكَّرُونَ }
[Surah Al-An`âm: 50]

Abdullah Muhammad Basmeih:
Katakanlah (wahai Muhammad); “Aku tidak mengatakan kepada kamu (bahawa) perbendaharaan Allah ada di sisiku, dan aku pula tidak mengetahui perkara-perkara yang ghaib; aku juga tidak mengatakan kepada kamu bahawasanya aku ini malaikat, aku tidak menurut melainkan apa yang diwahyukan kepadaku”. Bertanyalah (kepada mereka): “Adakah sama orang yang buta dengan orang yang celik? Tidakkah kamu mahu berfikir?”

{ قُلۡ مَن رَّبُّ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضِ قُلِ ٱللَّهُۚ قُلۡ أَفَٱتَّخَذۡتُم مِّن دُونِهِۦٓ أَوۡلِيَآءَ لَا يَمۡلِكُونَ لِأَنفُسِهِمۡ نَفۡعٗا وَلَا ضَرّٗاۚ قُلۡ هَلۡ يَسۡتَوِي ٱلۡأَعۡمَىٰ وَٱلۡبَصِيرُ أَمۡ هَلۡ تَسۡتَوِي ٱلظُّلُمَٰتُ وَٱلنُّورُۗ أَمۡ جَعَلُواْ لِلَّهِ شُرَكَآءَ خَلَقُواْ كَخَلۡقِهِۦ فَتَشَٰبَهَ ٱلۡخَلۡقُ عَلَيۡهِمۡۚ قُلِ ٱللَّهُ خَٰلِقُ كُلِّ شَيۡءٖ وَهُوَ ٱلۡوَٰحِدُ ٱلۡقَهَّٰرُ }
[Surah Ar-Ra`d: 16]

Abdullah Muhammad Basmeih:
Bertanyalah (wahai Muhammad): “Siapakah Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan langit dan bumi?” Jawablah: “Allah”. Bertanyalah lagi: “Kalau demikian, patutkah kamu menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai Pelindung dan Penolong, yang tidak dapat mendatangkan sebarang manfaat bagi dirinya sendiri, dan tidak dapat menolak sesuatu bahaya?” Bertanyalah lagi: “Adakah sama, orang yang buta dengan orang yang celik? Atau adakah sama, gelap-gelita dengan terang? Atau adakah makhluk-makhluk yang mereka jadikan sekutu bagi Allah itu telah mencipta sesuatu seperti ciptaanNya, sehingga ciptaan-ciptaan itu menjadi kesamaran kepada mereka?” Katakanlah: “Allah jualah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu, dan Dia lah Yang Maha Esa, lagi Maha Kuasa”.

Keluhan saorang pengajar.

*Keluhan Dari Seorang Pendidik Di Sekolah*

Sedikit cerita hari ini kembali mengajar di sekolah setelah cuti PRU. Anak-anak murid 95% cina. Mereka tengok jari hitam mereka tanya cikgu voted siapa?

Saya jawab saya voted pemimpin yang terbaik untuk semua, yang paling bersih, punya karakter yang baik.

Mereka jerit Harapan!

Saya tanya mengapa kamu kata Harapan?

Dalam kelas tadi semua cina, tingkatan 4. Mereka beritahu ikut parents pergi ceramah Ph. Calon Ph beritahu jangan undi PN. Dalam PN ada PAS. Sekiranya PAS naik semua cina tak boleh berniaga , semua melayu untung. Semua cina tak boleh minum alkohol. Genting highland akan tutup semua tak boleh fun. Nanti ada ketua PAS ( saya tahu siapa mereka maksudkan) akan pastikan cina dan tokong2 ‘mati’ slow-slow…

Saya tanya lagi, “mereka cakap macam ni?”

Mereka jerit yaaaa ramai2. Semua tempat ceramah Dap ulang statement ni katanya. Ceramah di Kepong, Jinjang, Damansara ( parlimen mereka ialah Damansara – Gobind Singh ) ulang-ulang cakap macam ini. Sebab tu Gobind menang majoriti ratus ribu. Sebab cina memang ditanam kebencian pada PAS.

Paling sedih dia bagi tahu, semasa calon Dap cina ceramah di belakangnya ada calon Ph melayu.

Baculnya. Dengar agama sendiri diinjak masih tersenyum-senyum di belakang, angguk-angguk macam pokko angguk yang bodoh.

This is doctrination! Sebanyak manapun mereka nafikan, nilah doktrin Dap kepada orang-orang cina. Benci islam. Benci PAS.

Perlunya dakwah kita diperkasa kepada non Muslim. Banyak salahfaham dan fitnah yang tidak benar kepada islam sendiri!

Seperkara lagi, saya bertanya kepada mereka. Kamu tahu dalam PN ada parti apa? Anak-anak ini sebut PAS,parti di Sarawak dan parti Muhyidin. Tiada cina.

Saya tanya kamu tahu bahawa PN ada Parti Gerakan? Parti dominasi kaum cina?

Mereka tanya apa itu Gerakan? Wah, tak tahu. Saya tanya, kamu tahu MCA? Mereka cakap, tahu. Parti cina mahu masuk melayu.

Just, woww. Dap! Dap berjaya doktrin kaum cina sendiri seolah-olah dia lah juara cina di Malaysia ni.
Gerakan ada yang tak tahu. Mca diperkenalkan sebagai parti cina yg sokong melayu.

Jahat sungguh..

*komen
~ Patut lah p beli barang depa hulur duit baki dgn tgn kiri yg paling kurang ajar campak ats meja.
*Jom BMF*

~ Anak2 cina masih belajar sdh dibawa ke ceramah politik sbb tu mrk peka politik.
Anak2 Melayu? Dilarang b’politik masa belajar! Sudahnya sampai ke Tua malas b’politik

~ Bayangkan 98% bangsa cina turun mengundi agak² apa yg dah d doktrin kan dlm kepala diaorg? Hampir perfect 100%
– dapatkan, kuasai M’sia.

~ Cina mak ayah diorg celik politik,
Kita melayu mak bapak dgn anak² Bodoh politik,
Cina sokong cina,
Kita melayu gi sokong cina 🤬



c&p

Tahniah.

Assalamualaikum..
Salam Harapan 1 Malaysia.
Sebagai rakyat kami usulkan;

*3 perkara PM10 perlu lakukan utk menbina kepercayaan rakyat terhadap Kerajaan Perpaduan dlm kebajikan Rakyat:*

Melaksanakan 2 manifesto dari BN ie:

1. Bantuan tunai isi rumah Rm2500/yr

2. Bantuan tunai isi rumah Rm 2028/month (yg ni ada kaedah kiraannya)

Dan yg ketiga isu nasional;

3. KWSP bersasar utk ukakitangn kerajaan kontrak yg jadi mangsa peralihan kuasa dan swasta yg turut hilang pekerjaan sepanjang pemerintahan kerajaan penggal ke 14 dgn membenarkan mereka keluarkan kwsp mgkin 1/3 dr jumlah total simpanan secara lump sum.